Home Training Onderzoek en media Download brochure Contact

Ontspanning door inspanning


Om ervoor te zorgen dat iedereen voldoening haalt uit lopen hebben we hieronder een aantal tips gezet. Op deze manier kun je alleen of in een groep ontspannen tijdens het inspannen.

Runningtherapie is efficiënt sporten
Om optimaal te profiteren van alle positieve gezondheidseffecten die sporten met zich mee brengt, kun je het beste drie keer per week oefenen. Via een geleidelijke opbouw zal je uiteindelijk ongeveer één uur sporten per training, dit is inclusief warming-up en cooling-down. In vergelijking met andere sporten boek je de meeste vooruitgang door te lopen.

Neem een rustdag
Rust is ontzettend belangrijk wanneer je sport. Wij adviseren je om na een dag sport een dag rust te nemen. Zo voorkom je blessures en blijf je fit. Rustdagen worden opgenomen in je persoonlijke loopprogramma.

Sporten in een groep
Door te sporten met meerdere mensen beleef je meer plezier. Na een meer individuelere begeleiding kun je kiezen om je therapie voort te zetten in een groep. Je kunt er ook voor kiezen om na runningtherapie te blijven sporten bij een sportvereniging. Zoek een vriend of vriendin die samen met je wil sporten.

Maak een plan
Door in te plannen wanneer je gaat sporten is de kans groter dat je gaat. Op deze manier houd je er rekening mee in het dagelijks leven en wordt het een gewoonte. Wij nemen vaste tijdstippen aan in onze dagelijkse agenda in overleg met jou en je eventuele collega-lopers. Zo kunnen we afspreken op regelmatige tijdstippen.

Bepaal een doel
Het kan wel eens gebeuren dat het regent of dat je minder goed in je vel zit. Door te bepalen wat je wilt bereiken met runningtherapie, vergroot je je motivatie om te blijven lopen. Een doel kan bijvoorbeeld een betere nachtrust zijn of beter leren te ontspannen. Een ander doel kan zijn dat je een bepaalde afstand wil kunnen lopen zonder tussendoor te wandelen.

Loop niet te hard van stapel
Wij bieden een persoonlijke en opbouwende therapie aan. Dit betekent dat iedereen een loopschema krijgt dat voor hem of haar geschikt is. Door de therapie goed op te bouwen voorkomen we blessures. Het kan gebeuren dat je ziek wordt of geblesseerd raakt waardoor de training voor een bepaalde tijd stil ligt. We zullen dan stap voor stap weer beginnen met lopen wanneer we zeker weten dat je genezen bent.

 

Heb je nog vragen? Laat het ons weten via info@runyourbrain.nl